אודות

הבלוג העברי שיתופי לבינה מלאכותית הוקם בשנת 2018 ע”י תמיר נווה במטרה להנגיש תכנים מקצועיים בעברית.

הבלוג שיתופי במובן שכל אדם שיש לו תוכן מעניין לשתף שיודע לכתוב בצורה ברורה וקריאה מוזמן לכתוב בבלוג.

יש לך נושא בתחום שאת\ה בקיא\ה בו ורוצה לשתף ?

יש לך סיכום ישן על משהו שפעם חקרת ?

את\ה רוצה ללמוד נושא מסויים ? קבע\י לעצמך יעד להוציא עליו כתבת סיכום.

אם תדע\י שאנשים רבים יקראו זאת תרגיש מחוייב ללמוד לעומק והרווח יהיה שלך (זה מה שקרה לי…)

ומסתבר שגם לחברה חדשים שרק נכנסים לתחום ומחפשים עבודה הכתיבה מאוד עוזרת, הן לתהליך הלמידה והן לבלוט בשטח ולקבל הצעות (כן זה אפילו קרה יותר מפעם אחת)

מוזמנים להתחיל בלשלוח לי טיוטא ראשונית ל tamir@ai-blog.co.il

(אפשר גם לטלפן 052-2962775) ואם צריך אסייע לסגור קצוות ולהכין לפירסום 🙂

כותבי ותורמי הבלוג

 

 

 

תמיר נווה

בעל תארים ראשונים בהנדסת אלקטרוניקה ובמתמטיקה, ובעל תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה מבן גוריון. בעל 10 שנות ניסיון באלגוריתמיקה כמפתח, ראש צוות, מנהל פיתוח, פרילאנסר ומנטור למתחילים בתחום. הייתי חלק מפרויקטים רבים, בחלקם עשיתי טוב יותר ובחלקם פחות. ברגעי חשבון נפש כשאני מסכם ושואל איפה יכולתי להשתפר, התשובות המהדהדות במוחי מובילות לדבר אחד:להתעדכן להתעדכן ולהתעדכן!בהרבה מקרים עוד חיפוש, מחקר או סקירת ספרות הייתה גורמת לי להביא תוצאות יותר טובות.וזו הסיבה בגללה החלטתי לכתוב את הבלוג הזה: אם אתחייב לשבת ולכתוב, בהכרח אקרא, ארחיב אופקים, ואתעדכן במה שחדש בתחומי המקצועי.אם על הדרך עוד אנשים יפיקו ערך וילמדו, זה בכלל יהיה נפלא!עם הזמן נוכחתי לדעת שלכתוב ולסכם זה כף, וקיבלתי לא מעט פידבקים חיוביים ולכן אני ממשיך ואף מזמין אחרים לכתוב גם !

יובל מרנין

שמי יובל מרנין ואני דאטה סינטיסט. לאחר שנים של עבודה עם ארגונים פיננסים גדולים וסטראטאפים בצמיחה יצאתי לדרך עצמאית. בין השרותים שאני נותן :
* אנליזה של לקוחות ושימוש במוצרי אונליין
* בניית דאשבורדים ודוחות KPI
* פתרון בעיות עסקיות ע”י אנליזה של נתונים
* בניית מודלי ניבוי

בזמני הפנוי אני מנגן מטאל בגיטרות שלי וכותב ספרי פרוזה. מוזמנים ליצור קשר ולבקר בעמוד הלינקד-אין שלי

ורד שוורץ
פוסט דוקטורנטית ב Allen Institute for Artificial Intelligence (AI2) and the University of Washington. עוסקת בסמנטיקה של מילים ובקשרים ביניהן, מלמדת אלגוריתמים שחתול הוא סוג של חיה וששמן תינוקות לא עשוי מתינוקות. מתכנתת חצי מהחיים, כותבת להנאתי מאז שלמדתי לכתוב.
חן גרינברג

דאטה סיינטיסט בחברת סייסנס.
סטודנט לתואר שני בסטטיסטיקה שימושית ומדע הנתונים באוניברסיטת בן גוריון.
בשנתיים האחרונות יצא לי לעסוק בחיזוי של סדרות עיתיות (time series), פיענוח אותות, בסיסי נתונים מבוססי גרף ויישום מודלים של למידת מכונה / למידה עמוקה על גבי דאטה טבלאי וגרפי.
תחומי העניין שלי כוללים:
יישומים של לימוד מכונה/ למידה עמוקה על דאטה גרפי וטבלאי, עיבוד שפה טבעית וסדרות עיתיות

עוז וילסון

במקור מיישוב בצפון וכרגע גר ועובד בגרמניה בתעשיית הרכב. אני תמיד שואף ללמוד משהו חדש. אני אוהב להמציא דברים וליישם אותם. אחרי תואר בהנדסת מכונות התכנסתי לתחום של תכנות. כרגע עסוק בעיקר ביישום של אלגוריתמי Deep Learning. חובב גדול של שחמט ובכללי משחקי אסטרטגיה.

נדב פוסטמן

בן 30, נשוי + 1 ומתגורר בדרום.

מהנדס חשמל עם התמחות ב-RF, בעבר התעסקתי בתחום עיבוד אות ואלגוריתמים בסונארים וסיבים אופטיים. כיום מהנדס ראייה ממוחשבת וdeep leaening בתעשייה האוירית.

מתעניין בכל מה שקרשור לתכנות בכלל, ולאלגוריתמים ועיבוד תמונה בפרט.

משתדל תמיד להתעדכן במאמרים וטכנולוגיות חדשות בעיקר בתחום האינטיליגנציה המלאכותית.

רעיה בלינסקי

דטה סיינטיסטית לשעבר, עוסקת באימון מנהיגים, מנהלים וסטארטאפיסטים להיות אפקטיבים בניהול זמן, הגדלת חלומות/חברות, לעבוד בצוות, ליצור צוותים, להיות אקסטרימלי אפקטיבי בתקשורת שלכם עם כל אחד.

אורי כהן

סיים דוקטורט במתמטיקה שימושית בטכניון תחת הנחייתה של פרופ נירה דין

תחום התזה הוא הכללה אלגוריתמים לייצור משטחים ליריעות לא אוקלידיות.

אחרי הדוקטורט עסק בתחומים רבים דאטה סיינס החל מאלגוטרדינג, מסחר אלקטרוני, חקר סרטן ועוד.

כיום הוא חוקר בחברת סייפרייד שמתמחה בסייבר לרכב אוטונומי.

אורן שטיינברג

אורן שטיינברג הוא יזם, מנהל מוצר ומוביל עסקי. אורן עובד עם מוצרי בינה מלאכותית כעשור וחצי. לאחר מספר שנים כיועץ אסטרטגי לתאגידים, אורן הצטרף לסטארט-אפ שפיתח מודל חיזוי סיכונים מבוסס התנהגות נהג עבור חברות ביטוח. הוא עבד עם מדעני מידע ואקטוארים בבניית המודל והמוצרים הנלווים, כולל קבלת 3 פטנטים בתחום. אורן עבד בצמוד ללקוחות המפתח של החברה: AAA, Liberty Mutual, Traveler, American Family, Porto Seguro, AXA על שילוב משתנים חכמים ומודלי חיזוי בתוך מודלי הסיכון והתמחור של חברות הביטוח (כולל הגשות לרגולטור). כמנכל, הוא הוביל את מכירת החברה ל-Verisk Analytics, אשר מינפה את הרכישה על מנת לזכות במכרזים של יצרני הרכב כגון General Motors להוות ‘שער מידע’ של הרכב המחובר לעולם הביטוח. לאחר מכן, אורן הקים סטארט-אפ חברתי אשר מסייע למשפחות לילדים עם הפרעות של ויסות חושי ואוטיזם לנהל את הטיפול הבייתי בילדים. המערכת שהחברה פיתחה עבור משפחות ומרפאות בעיסוק תוקפה במספר מחקרים קליניים בשיתוף הדסה, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה. בהמשך עבד אורן כמנהל מוצר בחברת ביואינפורמטיקה אשר מאפשרת למעבדות וגנטיקאים לנתח בדיקות מעבדה מסוג Next Generation Sequencing של DNA. במשך השנים אורן שימש כמנטור במגוון אקסלרטורים, יועץ למשרד הבריאות ומלווה של חברות במגוון בתחומים: רכב, בריאות, פינטק, קמעונאות ועוד. כיום אורן עובד כמנהל פיתוח עסקי של מוצרי בינה מלאכותית באמזון (AWS). אורן נשוי להדס ואב לשני ילדים.

איילת ספירשטיין

אלגוריתמאית בתחום ראייה ממוחשבת ורשתות נוירונים. ממנהלי פורום התוכנה Ai-Ml של IsraelCloudes, כתבת מדעית בעמותת מדע גדול בקטנה, ואמנית. למדה לתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במדעי המחשב באוניברסיטה העברית.

איציק בן שבת

פוסט דוקטורנט באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה (Australian National University) ובוגר הטכניון מהפקולטה להנדסת מכונות.  עוסק במחקר בנושא למידה עמוקה על ענני נקודות לצורך הבנה סמנטית וניתוח גיאומטרי.  מחכה ליום שבו לכולנו יהיו סורקים תלת מימדיים בכיס, רכבים אוטונומיים ורובוטים שמקפלים כביסה ושוטפים כלים.
לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר האישי: www.itzikbs.com
גיא בלוך

פרילאנסר ויזם טכנולוגי, בעל כ- 20 שנות ניסיון בתחום פיתוח תוכנה.

בעברי עבדתי במגוון חברות כמפתח, ראש צוות וארכיטקט תוכנה.

לצד העיסוק בפיתוח תוכנה, אני פועל להקמת מיזם בתחום עיבוד שפה טבעית, תחום שמושך אותי מזה זמן רב.

נבו אגמון

בעל תואר במדעי המחשב מהטכניון, בעל ניסיון בפיתוח מערכות real time embedded. בעברי שירתתי מספר שנים כקצין מחשב בצה״ל.
כיום מוביל צוות המפתח מערכת המבוססת על אלגוריתמי למידה עמוקה עבור חברת סטרטאפ בתחום הרפואי.

רון יעקובזון

בוגר Msc מתואר משולב של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת מישיגן במדעי הניהול בהתמחות של מידע ואנליטיקה ועובד כיום בתור דאטה סיינטיסט בבנק הפועלים.

אני דאטה סיינטיסט נלהב ובייחוד מעולם הראייה הממוחשבת.

הישאם עבד אלחלים

מנהל מוצר ראשי באינטואיט. הישאם עוסק בבינה מלאכותית, אתיקה ובממשק שביניהם – באינטואיט ובאקדמיה.

לצד עבודתו באינטואיט ובחברות אחרות בעשור האחרון, וסיום שלושה תארים אקדמיים, הישאם נמצא לקראת סיום דוקטורט באתיקה בהנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון. עיקר התמחותו היום הינה בתחום ניהול מוצרי תוכנה,Product management. ומחקר הדוקטורט שלו מתמקד באתיקה בבינה מלאכותית, בה הוא בוחן מה הם האלמנטים העיקריים אשר משפיעים על רמת האתיקה בפיתוח מוצרי תוכנה עם דגש על Machine learning, ואיך תעשיית ההייטק העולמית מתייחסת לשיטות השונות בפיתוח אלגוריתמים. 

בנימין מנלה

עתודאי. בוגר תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במדעי הנתונים תחת המחלקות להנדסת תעשייה וניהול ולהנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון.
במחקרי עסקתי בפיתוח אלגוריתמים ללמידת חיזוקים עמוקה לבעיות object manipulation תחת פונקציית תגמול בינארית.
אוהב מאוד את עולם למידת המכונה בכלל ולמידת חיזוקים בפרט.
כיום חוקר בצוות data science ביחידת שחר בתקשוב ומקווה להתחיל לימודי דוקטורט בקרוב.
אברהם רביב

סטודנט לתארים מתקדמים בתחום של דאטה סיינס. מתעניין בלמידה עמוקה ובראייה ממוחשבת. אוהב להעמיק וללמוד דברים חדשים ולתכנת.
מרצה ומנגיש בעברית חומרים בתחום הבינה המלאכותית.
בר מדר

בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל ובוגר מסלול מצטיינים מהיר לתואר שניבהנדסת חשמל, שניהם באוניברסיטת בן גוריון.

המחקר והתזה שלי התמקדו במערכות לזיהוי דובר מבוססי למידה עמוקה, וכללו השתתפות בתחרויות העולמיות לזיהוי דובר  20\19 NIST SRE.

תחום הAI מרתק אותי, השילוב בין פשטות למורכבות, הקצב הגבוה של ההתפתחות והחידושים ובעיקר השימוש בו לפיתוח טכנולוגיות עתידיות אשר יישנו את חייהיומיום שלנו לטובה.

מאוד מאמין בשימור ושיתוף הידע, בעיקר בתחום כלכך רחב ודינאמי, ולכן שמח לקחת חלק בפרוייקט הנפלא והחשוב הזה.

יובל שרייבר

מסיימת בהצטיינות יתרה תואר ראשון ב-Data Science בטכניון.
דאטה סיינטיסטית בצוות NLP בחברת GE Healthcare.
תחום ה-AI וענפיו השונים מעניינים אותי מצעירותי, השילוב של פתרון בעיות, עם מתמטיקה והנדסה, והעשייה המגוונת והמתפתחת שיש בתחום.
אוהבת ללמוד דברים חדשים, למדתי הרבה מהתכנים בבלוג, ומשמח אותי לקחת חלק גם בכתיבת התכנים ולאפשר לאנשים נוספים ללמוד.

אורי כהן

בוגר תואר ראשון במתמטיקה שימושית מאוניברסיטת בר אילן. בעל ניסיון בלמידת מכונה ולמידה עמוקה במעבדתו של פרופ’ יורם לוזון. לומד נלהב של כל חידוש בלמידה עמוקה, בפרט בתחומי למידה על גרפים ו-RL.

לאה פולצ’ק

הינה בעלת תואר שני בפיזיקה ממכון ויצמן ועשר שנים ניסיון בפיתוח אלגוריתמים.

הייתה CTO של ארגון she codes וכיום מובילה את פרימרוז (primrose.co.il) – בוטקאמפ ב machine learning לבעלי ולבעלות תואר במדעים מדוייקים המעוניינים ומעוניינות בהסבה וכניסה לתחום וקורסי ערב בתחום של machine learning.

עוז וילסון

אני עוז, במקור מיישוב בצפון וכרגע גר ועובד בגרמניה בתעשיית הרכב. אני תמיד שואף ללמוד משהו חדש. אני אוהב להמציא דברים וליישם אותם. אחרי תואר בהנדסת מכונות התכנסתי לתחום של תכנות. כרגע עסוק בעיקר ביישום של אלגוריתמי Deep Learning. חובב גדול של שחמט ובכללי משחקי אסטרטגיה.